Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
pozytywna, jeśli dowiadujemy się tego, czego oczekujemy, w stopniu, który skłonni jesteśmy uznać za wyczerpujący. Istotne jest także to, czy efekty komunikacji możemy uznać za korzystne, użyteczne i zgodne z naszymi normami moralnymi. Wreszcie - ocena zależy także od dyspozycji osób, biorących udział w komunikacji. Jeśli pojawią się wątpliwości co do wiarygodności źródła informacji lub własnego zachowania w trakcie kontaktu, pewność uprzednio ukształtowanych ocen zaczyna budzić wątpliwości.
Przekazywanie wiadomości jest formą zachowania, w wyniku którego nadawca dąży do zminimalizowania konfliktu informacyjnego oraz zmaksymalizowania satysfakcji odbiorcy, czyli zaspokojenia motywu odnoszącego się do nadawcy, odbiorcy i desygnatu. Komunikowanie się ma więc zawsze charakter osobowy
pozytywna, jeśli dowiadujemy się tego, czego oczekujemy, w stopniu, który skłonni jesteśmy uznać za wyczerpujący. Istotne jest także to, czy efekty komunikacji możemy uznać za korzystne, użyteczne i zgodne z naszymi normami moralnymi. Wreszcie - ocena zależy także od dyspozycji osób, biorących udział w komunikacji. Jeśli pojawią się wątpliwości co do wiarygodności źródła informacji lub własnego zachowania w trakcie kontaktu, pewność uprzednio ukształtowanych ocen zaczyna budzić wątpliwości. <br>Przekazywanie wiadomości jest formą zachowania, w wyniku którego nadawca dąży do zminimalizowania konfliktu informacyjnego oraz zmaksymalizowania satysfakcji odbiorcy, czyli zaspokojenia motywu odnoszącego się do nadawcy, odbiorcy i desygnatu. Komunikowanie się ma więc zawsze charakter osobowy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego