Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorczyk Wojciech
Tytuł: Strategie marketingowe banków
Rok: 1996
klienta z bankiem trwa przeciętnie około 10 lat. Klienci zmieniają bank najczęściej wraz ze zmianą miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Nakłonienie ich do zmiany banku w wyniku istotnych obniżek cen wymagałoby poważnych obniżek oprocentowania udzielanych kredytów, podwyższania oprocentowania lokat i świadczenia dodatkowych usług, rzadko spotykanych w innych bankach. W praktyce wiązałoby się to z poważnymi nakładami, przy niepewnym efekcie takich działań. Dlatego właśnie rzadko stosuje się politykę cen penetracyjnych. Przypadki stosowania takich cen odnoszą się raczej do klienta masowego i produktów standardowych oferowanych przez nowe banki dopiero wchodzące na rynek.

Polityka cenowa polskich banków polegała przede wszystkim na stosowaniu jednolitych cen dla
klienta z bankiem trwa przeciętnie około 10 lat. Klienci zmieniają bank najczęściej wraz ze zmianą miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Nakłonienie ich do zmiany banku w wyniku istotnych obniżek cen wymagałoby poważnych obniżek oprocentowania udzielanych kredytów, podwyższania oprocentowania lokat i świadczenia dodatkowych usług, rzadko spotykanych w innych bankach. W praktyce wiązałoby się to z poważnymi nakładami, przy niepewnym efekcie takich działań. Dlatego właśnie rzadko stosuje się politykę cen penetracyjnych. Przypadki stosowania takich cen odnoszą się raczej do klienta masowego i produktów standardowych oferowanych przez nowe banki dopiero wchodzące na rynek.<br><br>Polityka cenowa polskich banków polegała przede wszystkim na stosowaniu jednolitych cen dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego