Missa in honorem Principum Apostolorum S.S. Petri <br>et Pauli (1918), na 2 głosy chłopięce i męskie. Jest to styl ekspresji zobiektywizowanej <br>w koleracji z tekstem mszalnym wyważonej, pozbawionej większych kontrastów, <br>z różnymi typami faktury polifonicznej: fugatami, polifonią nieimitacyjną oraz <br>rzadko pojawiającymi się strukturami nota contra notam. Dominuje narracja płynna, <br>wielogłosowa, z zazębianiem się odcinków, niekiedy tylko bardziej skontrastowana, <br>w celu wyeksponowania określonej struktury semantycznej tekstu, np. descendit <br>de coelis, (Missa in honorem BMV, s. 15). W Mszy ku czci Apostołów Piotra i <br>Pawła typ faktury dwugłosowej głosów wokalnych (obsada mszy) nawiązuje do linearyzmu <br>renesansowego bicinium, np. zbioru biciniów di Lasso