Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwietnik
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
była z modlitwami i stanowiła rytuał religijno-estetyczny. Roślinom nadawano określoną symbolikę religijną, na przykład użyte w kompozycjach gałęzie oznaczały wiarę i nadzieję.
W XIII i XIV wieku wraz ze zwiększaniem się liczby wyznawców buddyzmu pojawił się w japońskich domach nowy element architektoniczny - tokonoma. Była to duża wnęka, w której wieszano zwoje buddyjskie i układano kwiaty. Z czasem tokonoma nabrała świeckiego charakteru i zamiast tekstów buddyjskich pojawiły się w niej malowidła i kaligraficzne napisy. Również kwiaty straciły swe pierwotne znaczenie ofiary religijnej.
Tokonoma i mieszczący ją pokój stały się centralnym punktem domostwa. Ikebany, układane coraz częściej tylko dla przyjemności, wyrażać miały
była z modlitwami i stanowiła rytuał religijno-estetyczny. Roślinom nadawano określoną symbolikę religijną, na przykład użyte w kompozycjach gałęzie oznaczały wiarę i nadzieję.<br>W XIII i XIV wieku wraz ze zwiększaniem się liczby wyznawców buddyzmu pojawił się w japońskich domach nowy element architektoniczny - tokonoma. Była to duża wnęka, w której wieszano zwoje buddyjskie i układano kwiaty. Z czasem tokonoma nabrała świeckiego charakteru i zamiast tekstów buddyjskich pojawiły się w niej malowidła i kaligraficzne napisy. Również kwiaty straciły swe pierwotne znaczenie ofiary religijnej.<br>Tokonoma i mieszczący ją pokój stały się centralnym punktem domostwa. Ikebany, układane coraz częściej tylko dla przyjemności, wyrażać miały
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego