Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Siłą rzeczy - przekazy stają się wobec siebie niezwykle konkurencyjne, nie tylko pod względem treści i formy, ale też sposobu dotarcia do odbiorcy. Ograniczona pojemność komunikatu wymusza fragmentaryczny zapis w wielu przekazach, które dla odbiorcy mogą mieć wartość wyjaśniającą, więc wymusza też syntetyczność oraz metaforyczność. To z kolei powoduje dominację kodu wizualnego, w sposób do tej pory niespotykany w innych gatunkach komunikacji masowej. Pojemność ogranicza też znacznie zarówno czytelność, jak i ilość informacji zawartych w kodzie werbalnym.
Dominacja warstwy wizualnej w komunikatach otwierających kampanię, a więc w filmie, plakacie, reklamie prasowej, nie jest przypadkowa. Zapis wizualny zwiększa szanse dotarcia wiadomości, jest łatwiejszy
Siłą rzeczy - przekazy stają się wobec siebie niezwykle konkurencyjne, nie tylko pod względem treści i formy, ale też sposobu dotarcia do odbiorcy. Ograniczona pojemność komunikatu wymusza fragmentaryczny zapis w wielu przekazach, które dla odbiorcy mogą mieć wartość wyjaśniającą, więc wymusza też syntetyczność oraz metaforyczność. To z kolei powoduje dominację kodu wizualnego, w sposób do tej pory niespotykany w innych gatunkach komunikacji masowej. Pojemność ogranicza też znacznie zarówno czytelność, jak i ilość informacji zawartych w kodzie werbalnym. <br>Dominacja warstwy wizualnej w komunikatach otwierających kampanię, a więc w filmie, plakacie, reklamie prasowej, nie jest przypadkowa. Zapis wizualny zwiększa szanse dotarcia wiadomości, jest łatwiejszy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego