Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
tym, że rozstrzygnięcia prawne, które nie satysfakcjonują producentów alkoholu nie są przez nich respektowane (Grudziak-Sobczyk,1993). Zmobilizowanie opinii publicznej, w obronie obowiązującego prawa jest bardzo trudne. Choćby dlatego, że prasa czerpiąca znaczną część swoich zysków z reklam papierosów i alkoholu jest wyraźnie stronnicza, a w społeczeństwie wzrastają postawy liberalne wobec alkoholu.
Gospodarczy, czy korupcyjny kontekst informacji o alkoholu, jakie trafiały do społeczeństwa w latach dziewięćdziesiątych z dużą częstotliwością, jest jednym z elementów zmieniających definicje pojęcia 'problem alkoholowy'. Problemem alkoholowym jest co raz częściej kwestia utrzymania się na rynku polskich producentów Istotnym dodatkowym elementem są reklamy alkoholu, szczególnie piwa, które nakazują
tym, że rozstrzygnięcia prawne, które nie satysfakcjonują producentów alkoholu nie są przez nich respektowane (Grudziak-Sobczyk,1993). Zmobilizowanie opinii publicznej, w obronie obowiązującego prawa jest bardzo trudne. Choćby dlatego, że prasa czerpiąca znaczną część swoich zysków z reklam papierosów i alkoholu jest wyraźnie stronnicza, a w społeczeństwie wzrastają postawy liberalne wobec alkoholu. <br>Gospodarczy, czy korupcyjny kontekst informacji o alkoholu, jakie trafiały do społeczeństwa w latach dziewięćdziesiątych z dużą częstotliwością, jest jednym z elementów zmieniających definicje pojęcia 'problem alkoholowy'. Problemem alkoholowym jest co raz częściej kwestia utrzymania się na rynku polskich producentów Istotnym dodatkowym elementem są reklamy alkoholu, szczególnie piwa, które nakazują
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego