Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
obu
dłoni. Następnie należy przemieścić obie dłonie tak, aby kciuki znalazły się
na wysokości pępka, wyprostować się, nie przechylając się ani do przodu, ani
do tyłu, ani na boki. Uszy powinny być na linii barków, nos na linii pępka.
Język powinien być przyciśnięty do podniebienia, usta i zęby zaciśnięte. Nie
wolno zamykać oczu, powinny być lekko zmrużone. Nie należy traktować
'oświecenia' jako cel ani myśleć w kategoriach dobra i zła. Trzeba uspokoić
oddech, a gdy pojawi się jakaś myśl, nie wolno się na niej koncentrować.
W Uzasadnieniu konieczności propagowania medytacji Dogen nauczał, iż
w trakcie zazen należy dążyć do 'jednoczącej koncentracji
obu <br>dłoni. Następnie należy przemieścić obie dłonie tak, aby kciuki znalazły się <br>na wysokości pępka, wyprostować się, nie przechylając się ani do przodu, ani <br>do tyłu, ani na boki. Uszy powinny być na linii barków, nos na linii pępka. <br>Język powinien być przyciśnięty do podniebienia, usta i zęby zaciśnięte. Nie <br>wolno zamykać oczu, powinny być lekko zmrużone. Nie należy traktować <br>'oświecenia' jako cel ani myśleć w kategoriach dobra i zła. Trzeba uspokoić <br>oddech, a gdy pojawi się jakaś myśl, nie wolno się na niej koncentrować. <br>W Uzasadnieniu konieczności propagowania medytacji Dogen nauczał, iż <br>w trakcie zazen należy dążyć do 'jednoczącej koncentracji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego