Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
inaczej na scenie rozmieszczanym, przez efekty akustyczne (nie tylko najczęściej wprowadzane motywy burzy, lecz także refrenowa powtarzalność motywów dźwiękowych, jak bicie dzwonów czy śpiew ptaków).
Gdy myśli się o technicznym unowocześnieniu ówczesnych teatrów, czyni się to najczęściej pod kątem efektów, jakie dawały w sztukach teatralnych, jakie dzięki nim autorzy mogli wprowadzać do dramatów. Ale istniała przecież także zależność odwrotna: triki techniczne, znane z teatru, nie tylko wzbogacały wyobraźnię autorów romantycznych, lecz także wyznaczały jej zakres. Skłaniały do wprowadzania pewnych efektów czy wątków, zacieśniając tym samym pole manewru, wiodąc ku schematyzmowi.
Zwrócił na to uwagę Korzeniewski w zakończeniu książki o dramie: . Zatem
inaczej na scenie rozmieszczanym, przez efekty akustyczne (nie tylko najczęściej wprowadzane motywy burzy, lecz także refrenowa powtarzalność motywów dźwiękowych, jak bicie dzwonów czy śpiew ptaków).<br>Gdy myśli się o technicznym unowocześnieniu ówczesnych teatrów, czyni się to najczęściej pod kątem efektów, jakie dawały w sztukach teatralnych, jakie dzięki nim autorzy mogli wprowadzać do dramatów. Ale istniała przecież także zależność odwrotna: triki techniczne, znane z teatru, nie tylko wzbogacały wyobraźnię autorów romantycznych, lecz także wyznaczały jej zakres. Skłaniały do wprowadzania pewnych efektów czy wątków, zacieśniając tym samym pole manewru, wiodąc ku schematyzmowi.<br>Zwrócił na to uwagę Korzeniewski w zakończeniu książki o dramie: &lt;gap&gt;. Zatem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego