Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
założeniu, że zawodowi menedżerowie bardziej są zainteresowani maksymalizacją sprzedaży, a mówiąc ściślej maksymalizacją przychodu (utargu) ze sprzedaży, niż maksymalizacją zysku. W przekonaniu twórcy modelu maksymalizacja sprzedaży ułatwia menedżerom realizację ich własnych celów, takich jak np. wzrost wynagrodzeń czy też umocnienie prestiżu i władzy. Przekonanie to wydawały się w owym czasie wspierać wyniki niektórych badań empirycznych sugerujące, że wynagrodzenie czołowych kierowników wielu spółek było silniej skorelowane ze sprzedażą niż z zyskiem. Z tego prostego modelu wynika jeden zasadniczy wniosek: przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż będzie produkowało więcej i być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż
założeniu, że zawodowi menedżerowie bardziej są zainteresowani maksymalizacją sprzedaży, a mówiąc ściślej maksymalizacją przychodu (utargu) ze sprzedaży, niż maksymalizacją zysku. W przekonaniu twórcy modelu maksymalizacja sprzedaży ułatwia menedżerom realizację ich własnych celów, takich jak np. wzrost wynagrodzeń czy też umocnienie prestiżu i władzy. Przekonanie to wydawały się w owym czasie wspierać wyniki niektórych badań empirycznych sugerujące, że wynagrodzenie czołowych kierowników wielu spółek było silniej skorelowane ze sprzedażą niż z zyskiem. Z tego prostego modelu wynika jeden zasadniczy wniosek: przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż będzie produkowało więcej i być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego