Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
zrozumieniem. Miał wystarczająco dużo oleju w głowie, by wgryźć się w Szekspira, i wystarczająco dużo odwagi, by oświadczyć, że to nudne. Jak wielu jemu podobnych, uwielbiał rhythm and bluesa. Jednak zupełnie nie wciągał go problem granic gatunkowych: według jego własnych wspomnień pierwszą dużą płytą, jaką kupił, była Works Edgara Varese'a, współczesnego kompozytora francuskiego mieszkającego w Stanach. Varese należy do najtrudniejszych dla nie przygotowanego ucha twórców: jego muzyka powstaje na bazie sprzeciwu wobec tradycji, nawet współczesnej. Początkowo eksplorował świat instrumentów perkusyjnych, pod koniec życia zwrócił się ku elektronice. Tak więc Zappa słuchał Varese'a i Strawińskiego, bluesmanów Johnny'ego Otisa i Slima Harpo, banalnych
zrozumieniem. Miał wystarczająco dużo oleju w głowie, by wgryźć się w Szekspira, i wystarczająco dużo odwagi, by oświadczyć, że to nudne. Jak wielu jemu podobnych, uwielbiał rhythm and bluesa. Jednak zupełnie nie wciągał go problem granic gatunkowych: według jego własnych wspomnień pierwszą dużą płytą, jaką kupił, była Works Edgara Varese'a, współczesnego kompozytora francuskiego mieszkającego w Stanach. Varese należy do najtrudniejszych dla nie przygotowanego ucha twórców: jego muzyka powstaje na bazie sprzeciwu wobec tradycji, nawet współczesnej. Początkowo eksplorował świat instrumentów perkusyjnych, pod koniec życia zwrócił się ku elektronice. Tak więc Zappa słuchał Varese'a i Strawińskiego, bluesmanów Johnny'ego Otisa i Slima Harpo, banalnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego