Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
jestem pewien, czy godzi) składniki pozornie sprzeczne: umowność i patos opery z senną halucynacją, ale chwilami także z poetyką telewizyjnego reportażu.
To jest epoka obłędu religijnego sprzed czterystu lat - ujrzana z perspektywy dzisiejszych wojen religijnych.
Ch‚reau podkreśla w wywiadach, że kiedy przystępowali z Daniele Thompson do pisania scenariusza - wybuchała wojna w Iranie; kiedy zaczynał zdjęcia - toczyła się wojna w Jugosławii.
Przejmującą muzykę do filmu napisał kompozytor z Sarajewa - Goran Bragović.
To współczesne spojrzenie wydobywa też na wierzch - szokującą w tamtej epoce - erotyczną swobodę dworu Walezjuszy.
Walka i zbrodnia mają tu temperaturę erotycznego zapamiętania.
Ch‚reau skompletował świetną obsadę
jestem pewien, czy godzi) składniki pozornie sprzeczne: umowność i patos opery z senną halucynacją, ale chwilami także z poetyką telewizyjnego reportażu.<br>To jest epoka obłędu religijnego sprzed czterystu lat - ujrzana z perspektywy dzisiejszych wojen religijnych.<br>Ch&#130;reau podkreśla w wywiadach, że kiedy przystępowali z Daniele Thompson do pisania scenariusza - wybuchała wojna w Iranie; kiedy zaczynał zdjęcia - toczyła się wojna w Jugosławii.<br>Przejmującą muzykę do filmu napisał kompozytor z Sarajewa - Goran Bragović.<br>To współczesne spojrzenie wydobywa też na wierzch - szokującą w tamtej epoce - erotyczną swobodę dworu Walezjuszy.<br>Walka i zbrodnia mają tu temperaturę erotycznego zapamiętania.<br>Ch&#130;reau skompletował świetną obsadę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego