Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
Już w 1961 roku zwrócono uwagę na dwoistość zainteresowań badawczych w studiach nad oddziaływaniem środków masowych [Schramm, Lyle, Parker, 1961]. Tradycyjne podejście zajmowało się wpływem środków masowych na odbiorców w jego bezpośredniej formie, starając się wprost odpowiedzieć na pytanie "Co środki masowe robią z ludźmi?" (czyli jak ich kształtują, zmieniają, wychowują, itp.). Do niego należą badania nad skutecznością i skutecznością środków masowych. Nowsze podejście wysuwa na plan pierwszy problem niejako odwrotny: "Co ludzie robią ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji oraz w badaniach
Już w 1961 roku zwrócono uwagę na dwoistość zainteresowań badawczych w studiach nad oddziaływaniem środków masowych [Schramm, Lyle, Parker, 1961]. Tradycyjne podejście zajmowało się wpływem środków masowych na odbiorców w jego bezpośredniej formie, starając się wprost odpowiedzieć na pytanie "Co środki masowe robią z ludźmi?" (czyli jak ich kształtują, zmieniają, wychowują, itp.). Do niego należą badania nad skutecznością i skutecznością środków masowych. Nowsze podejście wysuwa na plan pierwszy problem niejako odwrotny: "Co ludzie robią ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji <gap> oraz w badaniach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego