Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1966
trudności jakie, miał do pokonania ówczesny fotograf na drodze do uzyskania pozytywu fotograficznego.
Zdjęć dokonywano dużymi, ciężkimi kamerami umieszczanymi na równie ciężkich i nieporęcznych statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał
trudności jakie, miał do pokonania ówczesny fotograf na drodze do uzyskania pozytywu fotograficznego.<br>Zdjęć dokonywano dużymi, ciężkimi kamerami umieszczanymi na równie &lt;page nr=69&gt; ciężkich i nieporęcznych statywach. Obraz powstawał w aparacie na szklanych płytach pokrytych uprzednio tak zwaną mokrą emulsją kolodionową sporządzaną przez samego fotografa przed zdjęciem. Naświetlona płyta musiała być po wyjęciu z aparatu i kasety wywołana i utrwalona w ciągu kilku minut. Zrozumiałe więc, że Nadar musiał opracowywać negatywy w koszu balonu. Fabryczny materiał negatywowy o suchej emulsji światłoczułej był wówczas jeszcze nieznany. Płytę o suchej emulsji wynalazł dopiero w 1871 roku Madox. Papierów fotograficznych produkcji fabrycznej również nie było, musiał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego