Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
jako w tym sensie zamkniętej. Rozpatrywanie
pierwszego przypadku z obiektywnych przyczyn nie jest sensowne,
przyjęcie drugiego, łączyłoby w sobie zmianę koncepcji poznania tej
sfery rzeczywistości, co wynika z przypadku pierwszego i w efekcie
byłoby sprzeczne z wcześniejszymi uwagami dotyczącymi istotnych
właściwości systemów zamkniętych, jako z istoty niepoznawalnych.
Dodatkowo należy także wykluczyć możliwość samoewolucji systemu,
który na pewnym etapie rozwoju stałby się zamknięty (lub częściowo
otwarty) - zmieniłby swoje istotne właściwości, gdyż wtedy należałoby
poddać krytycznej analizie genetyczne lub jakościowe zmiany struktury
systemu na podstawie pojęć potencjalności i aktualności. Powyższe
wątpliwości można sprowadzić do pytania: czy możliwe jest, by
zaistniała istotna zmiana "niezamkniętego
jako w tym sensie zamkniętej. Rozpatrywanie<br>pierwszego przypadku z obiektywnych przyczyn nie jest sensowne,<br>przyjęcie drugiego, łączyłoby w sobie zmianę koncepcji poznania tej<br>sfery rzeczywistości, co wynika z przypadku pierwszego i w efekcie<br>byłoby sprzeczne z wcześniejszymi uwagami dotyczącymi istotnych<br>właściwości systemów zamkniętych, jako z istoty niepoznawalnych.<br> Dodatkowo należy także wykluczyć możliwość samoewolucji systemu,<br>który na pewnym etapie rozwoju stałby się zamknięty (lub częściowo<br>otwarty) - zmieniłby swoje istotne właściwości, gdyż wtedy należałoby<br>poddać krytycznej analizie genetyczne lub jakościowe zmiany struktury<br>systemu na podstawie pojęć potencjalności i aktualności. Powyższe<br>wątpliwości można sprowadzić do pytania: czy możliwe jest, by<br>zaistniała istotna zmiana "niezamkniętego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego