Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
nastawione na osiąganie korzyści skali i niższe koszty od lokalnych konkurentów.
Krajowa strategia luk rynkowych
Strategia działania na wybranych rynkach i w pewnych segmentach jest możliwa do stosowania wtedy, gdy te rynki zapewniają odpowiednio duży popyt na produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwa. Korzyścią takiego podejścia jest wykorzystanie specjalizacji dostosowanej do konkretnych wymogów rynku i to jest szansą konkurowania z firmami lokalnymi i wielkimi korporacjami działającymi w skali paneuropejskiej.

Przykład: Whirlpool

Amerykańska firma Whirlpool, chcąc rozwinąć swą działalność międzynarodową, zwłaszcza na rynku europejskim, podjęła różne strategiczne decyzje, mające jej to umożliwić. Przede wszystkim zakupiła za sumę 1mld USD fabrykę sprzętu domowego Philips Electronic
nastawione na osiąganie korzyści skali i niższe koszty od lokalnych konkurentów.<br>Krajowa strategia luk rynkowych<br>Strategia działania na wybranych rynkach i w pewnych segmentach jest możliwa do stosowania wtedy, gdy te rynki zapewniają odpowiednio duży popyt na produkty wytwarzane przez przedsiębiorstwa. Korzyścią takiego podejścia jest wykorzystanie specjalizacji dostosowanej do konkretnych wymogów rynku i to jest szansą konkurowania z firmami lokalnymi i wielkimi korporacjami działającymi w skali paneuropejskiej.<br><br>&lt;tit&gt;Przykład: Whirlpool&lt;/&gt;<br><br>Amerykańska firma Whirlpool, chcąc rozwinąć swą działalność międzynarodową, zwłaszcza na rynku europejskim, podjęła różne strategiczne decyzje, mające jej to umożliwić. Przede wszystkim zakupiła za sumę 1mld USD fabrykę sprzętu domowego Philips Electronic
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego