Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
pojęć optymalności) można by przyjąć, o tyle pierwsze (zgodność macierzy użyteczności) jest nie do przyjęcia, ponieważ ograniczałoby niezmiernie drastycznie klasę problemów praktycznego decydowania.
By zilustrować powyższą tezę, rozpatrzmy schematycznie prosty przykład. Przypuśćmy, że konsekwencje działań Praktyka zależą od tego, czy w pewnej licznej zbiorowości frakcja p elementów posiadających cechę A wynosi 40% (s) , czy też 60% (s) .
Niech odpowiednie użyteczności wyrażają się następującymi liczbami:. Przyjmijmy, że zarówno Praktyk jak i Teoretyk kierują się w wyborze działania zasadą maksymalizacji dolnego kresu użyteczności (inaczej: maximin) i niech eksperyment polega na pobraniu 9-elementowej próby niezależnej. Wówczas Teoretyk uzna, że p = 40% (stan rzeczy
pojęć optymalności) można by przyjąć, o tyle pierwsze (zgodność macierzy użyteczności) jest nie do przyjęcia, ponieważ ograniczałoby niezmiernie drastycznie klasę problemów praktycznego decydowania.<br> By zilustrować powyższą tezę, rozpatrzmy schematycznie prosty przykład. Przypuśćmy, że konsekwencje działań Praktyka zależą od tego, czy w pewnej licznej zbiorowości frakcja p elementów posiadających cechę A wynosi 40% (s) , czy też 60% (s) .<br> Niech odpowiednie użyteczności wyrażają się następującymi liczbami:&lt;gap&gt;. Przyjmijmy, że zarówno Praktyk jak i Teoretyk kierują się w wyborze działania zasadą maksymalizacji dolnego kresu użyteczności (inaczej: maximin) i niech eksperyment polega na pobraniu 9-elementowej próby niezależnej. Wówczas Teoretyk uzna, że p = 40% (stan rzeczy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego