Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
się komnatą zakurzoną i w pajęczynach.
O tym, że Słowacki wyczuwał świetnie wspomniane różnice, świadczy także ewolucja jego dramatopisarstwa, coraz dalej posunięte przesuwanie wskazówek, dotyczących kształtowania przestrzeni scenicznej, z didaskaliów do dialogów. Tak jest przede wszystkim w dramatach tzw. mistycznych, w których poetyckie wizje, pozostawiające wielkie pole do wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.
Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również
się komnatą zakurzoną i w pajęczynach.<br>O tym, że Słowacki wyczuwał świetnie wspomniane różnice, świadczy także ewolucja jego dramatopisarstwa, coraz dalej posunięte przesuwanie wskazówek, dotyczących kształtowania przestrzeni scenicznej, z didaskaliów do dialogów. Tak jest przede wszystkim w dramatach tzw. mistycznych, w których poetyckie wizje, pozostawiające wielkie pole do wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.<br>Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. &lt;gap&gt; Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego