Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki',
który do niczego się nie zmusza, a więc 'nie robi niczego specjalnego'.
Z drugiej strony jawi się on jako istota nadprzyrodzona, ponieważ "może
wstąpić w ogień i nie poparzy się, może chodzić po wodzie i nie utonie".
Warto zwrócić uwagę na to, że sutry mahayany wyposażają istotę oświeconą
w wiele podobnych, nadprzyrodzonych umiejętności. Istota oświecona widzi
przeszłe i przyszłe wydarzenia, potrafi zwielokrotnić swoją postać czy też
przejawiać się w dowolnej formie.
Czy jednak 'człowiek pustki' naprawdę 'nie robi niczego specjalnego'?
Czyż nie jest 'człowiekiem pustki' mistrz zen, który niestrudzenie prowadzi
swoich uczniów do 'oświecenia' właśnie wtedy
podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki', <br>który do niczego się nie zmusza, a więc 'nie robi niczego specjalnego'. <br>Z drugiej strony jawi się on jako istota nadprzyrodzona, ponieważ "może <br>wstąpić w ogień i nie poparzy się, może chodzić po wodzie i nie utonie". <br>Warto zwrócić uwagę na to, że sutry mahayany wyposażają istotę oświeconą <br>w wiele podobnych, nadprzyrodzonych umiejętności. Istota oświecona widzi <br>przeszłe i przyszłe wydarzenia, potrafi zwielokrotnić swoją postać czy też <br>przejawiać się w dowolnej formie. <br>Czy jednak 'człowiek pustki' naprawdę 'nie robi niczego specjalnego'? <br>Czyż nie jest 'człowiekiem pustki' mistrz zen, który niestrudzenie prowadzi <br>swoich uczniów do 'oświecenia' właśnie wtedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego