Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Poco maestoso, con forza, t. 3 s. 16), ten sam motyw w augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (Benedictus nr 23 s. 18), przekształcony motyw miserere (Agnus, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w poszczególnych częściach przez zmianę wyrazu i faktury oraz zindywidualizowany sposób konstruowania tekstu z licznymi powtórzeniami struktur semantycznych (Gloria, Credo). Podobnie Moss w Missa tempore Adventus (1984) integruje formę motywem sekundowym (zob. prz. 183), pojawiającym się w poszczególnych częściach przy użyciu kategorii korespondencji Równocześnie jednak widoczna jest wyraźna tendencja do tworzenia struktur zamkniętych, zestawianych na zasadzie
Poco maestoso, con forza</>, t. 3 s. 16), ten sam motyw w augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (<name type="tit">Benedictus nr 23</> s. 18), przekształcony motyw miserere (<name type="tit">Agnus</>, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w poszczególnych częściach przez zmianę wyrazu i faktury oraz zindywidualizowany sposób konstruowania tekstu z licznymi powtórzeniami struktur semantycznych (Gloria, Credo). Podobnie Moss w <name type="tit">Missa tempore Adventus</> (1984) integruje formę motywem sekundowym (zob. prz. 183), pojawiającym się w poszczególnych częściach przy użyciu kategorii korespondencji <gap> Równocześnie jednak widoczna jest wyraźna tendencja do tworzenia struktur zamkniętych, zestawianych na zasadzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego