Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Trybuna
Nr: 03.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
pogodowych i że popełniono błędy w nawigacji. Winą za katastrofę obciążono jednak częściowo załogę, zarzucając jej m.in. niedbalstwo i złą koordynację działań. W 2003 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie oddalił zaś pozwy wdów o odszkodowania argumentując, że roszczenia uległy przedawnieniu. Po kilku miesiącach Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił ten wyrok.
Zatonięcie promu podczas sztormu na Bałtyku, w nocy z 13 na 14 stycznia 1993 r., było najtragiczniejszą katastrofą w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 ludzi kilku narodowości. Do tej pory wrak "Heweliusza" leży na dnie Bałtyku, na głębokości 25 metrów. (WB)

REKORDY • Non stop dookoła świata
67
pogodowych i że popełniono błędy w nawigacji. Winą za katastrofę obciążono jednak częściowo załogę, zarzucając jej m.in. niedbalstwo i złą koordynację działań. W 2003 r. Sąd Okręgowy w Szczecinie oddalił zaś pozwy wdów o odszkodowania argumentując, że roszczenia uległy przedawnieniu. Po kilku miesiącach Sąd Apelacyjny w Poznaniu uchylił ten wyrok.<br>Zatonięcie promu podczas sztormu na Bałtyku, w nocy z 13 na 14 stycznia 1993 r., było najtragiczniejszą katastrofą w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 ludzi kilku narodowości. Do tej pory wrak "Heweliusza" leży na dnie Bałtyku, na głębokości 25 metrów. (WB)&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="news"&gt;&lt;tit&gt;REKORDY &#149; Non stop dookoła świata<br>67
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego