Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.
Najbardziej jaskrawym przejawem takiego stanu rzeczy jest dotychczasowy tryb centralnego planowania badań pedagogicznych. Planowanie z samej istoty jest narzędziem określonej polityki naukowej, a jednocześnie organizacji i integracji poczynań. Właśnie przez planowanie prac naukowych można zainspirować nowe tematy, inicjować współpracę między ośrodkami, koncentrować zespołowy wysiłek badawczy na najważniejszych kierunkach, prowadzić najbardziej racjonalną gospodarkę potencjałem badawczym, jakim w skali całego kraju dysponujemy. Niestety, te wszystkie walory dobrego planowania nie zostały nawet w części wykorzystane. Centralny plan badań pedagogicznych od lat jest tylko formalnym rejestrowaniem inicjatyw poszczególnych ośrodków. Komórka powołana do koordynacji planów naukowych tych ośrodków z
i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.<br>Najbardziej jaskrawym przejawem takiego stanu rzeczy jest dotychczasowy tryb centralnego planowania badań pedagogicznych. Planowanie z samej istoty jest narzędziem określonej polityki naukowej, a jednocześnie organizacji i integracji poczynań. Właśnie przez planowanie prac naukowych można zainspirować nowe tematy, inicjować współpracę między ośrodkami, koncentrować zespołowy wysiłek badawczy na najważniejszych kierunkach, prowadzić najbardziej racjonalną gospodarkę potencjałem badawczym, jakim w skali całego kraju dysponujemy. Niestety, te wszystkie walory dobrego planowania nie zostały nawet w części wykorzystane. Centralny plan badań pedagogicznych od lat jest tylko formalnym rejestrowaniem inicjatyw poszczególnych ośrodków. Komórka powołana do koordynacji planów naukowych tych ośrodków z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego