Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 02/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
niego grafik jest eksponowanych w Muzeum Teatralnym.
Widać na nich wszystkie cechy stylu Chagalla: nieproporcjonalne, nie spętane prawem ciążenia postaci chasydów, kóz, krów i chłopów, portrety prowincjonalnej arystokracji rosyjskiej. "Martwe dusze" otworzyły artyście drzwi kariery, tak że Vollard zlecił mu przygotowanie ilustracji do La Fontaine'a, a potem do Biblii.

Biblia wyśniona, Noce arabskie

Ilustracje do Biblii były najważniejszym przedsięwzięciem graficznym Chagalla. Zaczął je tworzyć w 1930 roku. By dobrze przygotować się do pracy - wyjechał do Ziemi Świętej. "Nie przeczytałem Biblii, ja ją wyśniłem" - mawiał. Zbiór został opublikowany w roku 1956. Na wystawie można obejrzeć 106 akwafort z tego cyklu.
Obejrzymy także
niego grafik jest eksponowanych w Muzeum Teatralnym.<br>Widać na nich wszystkie cechy stylu Chagalla: nieproporcjonalne, nie spętane prawem ciążenia postaci chasydów, kóz, krów i chłopów, portrety prowincjonalnej arystokracji rosyjskiej. "Martwe dusze" otworzyły artyście drzwi kariery, tak że Vollard zlecił mu przygotowanie ilustracji do La Fontaine'a, a potem do Biblii.<br><br>&lt;tit&gt;Biblia wyśniona, Noce arabskie&lt;/&gt;<br><br>Ilustracje do Biblii były najważniejszym przedsięwzięciem graficznym Chagalla. Zaczął je tworzyć w 1930 roku. By dobrze przygotować się do pracy - wyjechał do Ziemi Świętej. &lt;q&gt;&lt;transl&gt;"Nie przeczytałem Biblii, ja ją wyśniłem"&lt;/&gt;&lt;/&gt; - mawiał. Zbiór został opublikowany w roku 1956. Na wystawie można obejrzeć 106 akwafort z tego cyklu.<br>Obejrzymy także
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego