Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.
Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna być obecnie zweryfikowana, ponieważ w wyniku
metodą oceny pozycji rynkowej przedsiębiorstwa jest określenie jego udziału w rynku. Jest to wskaźnik procentowy, oznaczający relację wartości lub ilości sprzedaży uzyskanej przez dane przedsiębiorstwo w określonym czasie do całkowitej sprzedaży produktów, dokonanej przez wszystkich konkurentów na rynku. Jest to wskaźnik bezwzględnego udziału w rynku. Oprócz niego można stosować wskaźnik względny, rozumiany jako porównanie sprzedaży danej firmy ze sprzedażą najbliższych konkurentów.<br>Wielkość udziału w rynku ma istotne znaczenie, ponieważ wraz z jego wzrostem zwiększa się siła przedsiębiorstwa w stosunku do konkurentów i jego pozycja negocjacyjna względem dostawców. Analiza udziałów rynkowych na rynku Unii Europejskiej powinna być obecnie zweryfikowana, ponieważ w wyniku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego