Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
abstrakcji stanowią podzbiory (grupy) osób, które są równointeligentne. Między elementami każdej takiej grupy nie zachodzi wyjściowa relacja "bycia bardziej inteligentnym niż...". Ogólnie określamy pojęcie klasy abstrakcji w sposób następujący. Niech x należy do U (pamiętajmy, że jest na nim określona relacja równościowa Q). Symbolem [x]Q oznaczamy klasę abstrakcji ze względu na relację Q wyznaczoną przez element x. Mamy tedy dla każdego elementu y należącego do zbioru U: y [x]Q xQy, co czytamy: y należy do klasy abstrakcji [x]Q wtedy i tylko wtedy, gdy y jest równy x-owi pod względem Q (w naszym przykładzie, gdy y jest równointeligentny
abstrakcji stanowią podzbiory (grupy) osób, które są równointeligentne. Między elementami każdej takiej grupy nie zachodzi wyjściowa relacja "bycia bardziej inteligentnym niż...". Ogólnie określamy pojęcie klasy abstrakcji w sposób następujący. Niech x należy do U (pamiętajmy, że jest na nim określona relacja równościowa Q). Symbolem [x]Q oznaczamy klasę abstrakcji ze względu na relację Q wyznaczoną przez element x. Mamy tedy dla każdego elementu y należącego do zbioru U: y [x]Q xQy, co czytamy: y należy do klasy abstrakcji [x]Q wtedy i tylko wtedy, gdy y jest równy x-owi pod względem Q (w naszym przykładzie, gdy y jest równointeligentny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego