Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
przedsiębiorstwo państwowe ORLICAN. Produkowano tu samoloty sportowe i szkolne pod kierownictwem Pavla Benesa, który pracował poprzednio w CKD-Praga. Benes pozostał wierny konstrukcjom drewnianym. Jego szybkie i eleganckie samoloty Be-50, Be-550 i Be-555 należały do groźnych konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555 stał się wzorem dla udanej powojennej konstrukcji Zdenka Rublica - Sokol M 1. W Chocni w 1936 r. powstał również pierwszy czechosłowacki dolnopłatowiec akrobatyczny Be-56..
Od 1936 r. samoloty zaczęły produkować również MORAVSKO-SLEZSKA VAGONKA w ramach koncernu Ringhoffer-Tatra. W fabryce w Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy
przedsiębiorstwo państwowe ORLICAN. Produkowano tu samoloty sportowe i szkolne pod kierownictwem Pavla Benesa, który pracował poprzednio w CKD-Praga. Benes pozostał wierny konstrukcjom drewnianym. Jego szybkie i eleganckie samoloty Be-50, Be-550 i Be-555 należały do groźnych konkurentów na wszystkich zawodach i konkursach. Samolot Be-555 stał się wzorem dla udanej powojennej konstrukcji Zdenka Rublica - Sokol M 1. W Chocni w 1936 r. powstał również pierwszy czechosłowacki dolnopłatowiec akrobatyczny Be-56.&lt;page nr=181&gt;.<br> Od 1936 r. samoloty zaczęły produkować również MORAVSKO-SLEZSKA VAGONKA w ramach koncernu Ringhoffer-Tatra. W fabryce w Studence odbywał się montaż samolotów, silniki dostarczał zakład w Koprivnicy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego