Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).
Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus (oprócz op. 49 nr 6 oraz 3), co stanowi zamknięcie formalne całej kompozycji. Natomiast powiązania obejmują struktury wewnętrzne części, nie zawsze jednak wszystkich: inaczej mówiąc stopień integracji wewnętrznej może być różny
Adalberti, 1901), Furmanik (Msza ku czci Drzewa Krzyża Chrystusa Pana w kościele OO. Dominikanów w Lublinie, ok. 1947). Powiązanie niekiedy ogranicza się do wspólnego tzw. motywu czołowego, charakterystycznego dla mszy renesansowej (msze o orientacji cecyliańskiej omówiono szerzej w rozdziale IV).<br>Nowowiejski w sześciu mszach łacińskich op. 49 z lat 30-ych realizuje odmienną koncepcję formy. Przede wszystkim poszczególne części główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus (oprócz op. 49 nr 6 oraz 3), co stanowi zamknięcie formalne całej kompozycji. Natomiast powiązania obejmują struktury wewnętrzne części, nie zawsze jednak wszystkich: inaczej mówiąc stopień integracji wewnętrznej może być różny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego