Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.17 (51)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
autostrady A-4 z Katowic do Gliwic (trzeba tam wybudować lub zmodernizować m.in. 26 wiaduktów drogowych i autostradowych, 3 mosty i 2 tunele dla pieszych, a wszystko zabezpieczyć przed szkodami górniczymi) będzie co najmniej dwa razy droższy niż podobne odcinki w innych częściach Polski. Ma kosztować 300 mln euro, z czego 125 mln euro zostanie wyłożonych z budżetu, 150 mln euro pożyczy EBI, a 35 mln euro przekaże PHARE. Zakładano, że ten fragment trasy będzie gotowy do końca 2003 r., ale dziś wydaje się to mało prawdopodobne. Modernizacja drogi pomiędzy Katowicami a Krakowem wydawała się stosunkowo łatwym przedsięwzięciem, zwłaszcza gdy porównać
autostrady A-4 z Katowic do Gliwic (trzeba tam wybudować lub zmodernizować m.in. 26 wiaduktów drogowych i autostradowych, 3 mosty i 2 tunele dla pieszych, a wszystko zabezpieczyć przed szkodami górniczymi) będzie co najmniej dwa razy droższy niż podobne odcinki w innych częściach Polski. Ma kosztować 300 mln euro, z czego 125 mln euro zostanie wyłożonych z budżetu, 150 mln euro pożyczy EBI, a 35 mln euro przekaże PHARE. Zakładano, że ten fragment trasy będzie gotowy do końca 2003 r., ale dziś wydaje się to mało prawdopodobne. Modernizacja drogi pomiędzy Katowicami a Krakowem wydawała się stosunkowo łatwym przedsięwzięciem, zwłaszcza gdy porównać
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego