Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
na pozór sfery i jest zdolny do czynów
niewykonalnych dla innych ludzi. Znana buddyjska metafora kwiatu lotosu
w ogniu, którego nie mogą zmóc płomienie, odnosi się do tego, kto
dostąpiwszy 'oświecenia', niestrudzenie prowadzi innych do wyzwolenia.
Według Daisetsu Suzukiego wersy te wskazują na to, że buddyjskie

'miłosierdzie' jest nierozerwalnie związane z 'najwyższą mądrością' dostępną
w akcie 'oświecenia'. Białe koło symbolizuje nierozdzielność sfery
relatywnej i absolutnej. Koan ten nawiązuje do pojęcia 'sfery przenikania
się aspektu relatywnego i absolutnego (chiń. lishiwuai fajie jap. rijimuge
hokkai).
Piąta ranga
Równowaga w obydwu
(chiń. jianzhong deng; jap. kenchuto)
Kto odważy się połączyć byt i niebyt tak,
by
na pozór sfery i jest zdolny do czynów <br>niewykonalnych dla innych ludzi. Znana buddyjska metafora kwiatu lotosu <br>w ogniu, którego nie mogą zmóc płomienie, odnosi się do tego, kto <br>dostąpiwszy 'oświecenia', niestrudzenie prowadzi innych do wyzwolenia. <br>Według Daisetsu Suzukiego wersy te wskazują na to, że buddyjskie <br>&lt;page nr=190&gt;<br>'miłosierdzie' jest nierozerwalnie związane z 'najwyższą mądrością' dostępną <br>w akcie 'oświecenia'. Białe koło symbolizuje nierozdzielność sfery <br>relatywnej i absolutnej. Koan ten nawiązuje do pojęcia 'sfery przenikania <br>się aspektu relatywnego i absolutnego (chiń. lishiwuai fajie jap. rijimuge <br>hokkai). <br>Piąta ranga <br>Równowaga w obydwu <br>(chiń. jianzhong deng; jap. kenchuto) <br>Kto odważy się połączyć byt i niebyt tak, <br>by
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego