Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
A może odrębność szkoły tworzyć poprzez prawa i zwyczaje w niej panujące, szkolne święta i ceremonie?
(Nową szkolną tradycję można budować choćby w oparciu o wspólne wyjazdy, spotkania opłatkowe.) Sposobności jest więcej, jedno wszakże nie ulega wątpliwości: szkoła bezosobowa, nijaka pozostanie nieatrakcyjna i - by tak rzec niepociągająca.
Będzie mniej skutecznie zabiegać o akceptację uczniów niż szkoła z wyraźnym obliczem.
Chyba że o jej sile stanowić będą niezwykłe osobowości nauczycieli entuzjastów.
Ale czy można liczyć, że ich nagle przybędzie?
Nawet nauczyciel z niewielką praktyką wie, ile dla ucznia znaczy odrobina "własnego miejsca" w szkole.
Prawdziwą wartością jest własna ławka i krzesło, których
A może odrębność szkoły tworzyć poprzez prawa i zwyczaje w niej panujące, szkolne święta i ceremonie?<br>(Nową szkolną tradycję można budować choćby w oparciu o wspólne wyjazdy, spotkania opłatkowe.) Sposobności jest więcej, jedno wszakże nie ulega wątpliwości: szkoła bezosobowa, nijaka pozostanie nieatrakcyjna i - by tak rzec niepociągająca.<br>Będzie mniej skutecznie zabiegać o akceptację uczniów niż szkoła z wyraźnym obliczem.<br>Chyba że o jej sile stanowić będą niezwykłe osobowości nauczycieli entuzjastów.<br>Ale czy można liczyć, że ich nagle przybędzie?<br>Nawet nauczyciel z niewielką praktyką wie, ile dla ucznia znaczy odrobina "własnego miejsca" w szkole.<br>Prawdziwą wartością jest własna ławka i krzesło, których
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego