Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 12.17 (51)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
w prasie). Swoim logo mogą oznaczać inne towary, na przykład Marlboro - buty i pantofle, Camel - odzież, a Rothmans - artykuły sportowe i zabawki. Do uchwalenia całkowitego zakazu reklamy papierosów jednak nie doszło. Przeważyły racjonalne argumenty - wszelkie ograniczenia sprzyjają powstaniu efektu owocu zakazanego. Gdy w latach 1982-1992 w Portugalii oraz Norwegii zabroniono promocji wyrobów tytoniowych, wzrosła liczba palących - odpowiednio o 21,5 proc. oraz 11 proc. Skuteczne okazały się również argumenty zaprezentowane w oświadczeniu Koalicji przeciwko Cenzurze: "Każde ograniczenie prawa do reklamowania produktów dostępnych w legalnym obrocie handlowym jest równocześnie ograniczeniem praw obywatelskich". Wybór powinien dotyczyć jednak nie tylko proszku do prania
w prasie). Swoim logo mogą oznaczać inne towary, na przykład Marlboro - buty i pantofle, Camel - odzież, a Rothmans - artykuły sportowe i zabawki. Do uchwalenia całkowitego zakazu reklamy papierosów jednak nie doszło. Przeważyły racjonalne argumenty - wszelkie ograniczenia sprzyjają powstaniu efektu owocu zakazanego. Gdy w latach 1982-1992 w Portugalii oraz Norwegii zabroniono promocji wyrobów tytoniowych, wzrosła liczba palących - odpowiednio o 21,5 proc. oraz 11 proc. Skuteczne okazały się również argumenty zaprezentowane w oświadczeniu Koalicji przeciwko Cenzurze: "Każde ograniczenie prawa do reklamowania produktów dostępnych w legalnym obrocie handlowym jest równocześnie ograniczeniem praw obywatelskich". Wybór powinien dotyczyć jednak nie tylko proszku do prania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego