Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura Niezależna
Nr: 36
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1971
Rok powstania: 1987
i eksperymentu. Wszedłszy na tę drogę zorientowałem się po jakimś czasie, iż więcej się na miej burzy niż buduje, że przekraczanie i obalanie kolejnych barier prowadzi w końcu na pustkowie. I zrozumiałem wreszcie, że właściwa opozycja zachodzi gdzie indziej: nie pomiędzy konstruktywizmem a formalizmem, lecz pomiędzy tymi dwoma tendencjami a zagubioną czy porzuconą w jakimś momencie tradycją ugruntowaną na sacrum. Można powiedzieć, że uświadomienie sobie tej sprawy było w mojej biografii twórczej zasadniczym punktem zwrotnym. Od tej chwili mój dorobek kompozytorski znaczony jest takimi, miedzy innymi, utworami jak "Pasja według św. Łukasza", "Jutrznia", "Magnificat", "Raj utracony", "Te Deum", czy chociażby "Requiem
i eksperymentu. Wszedłszy na tę drogę zorientowałem się po jakimś czasie, iż więcej się na miej burzy niż buduje, że przekraczanie i obalanie kolejnych barier prowadzi w końcu <page nr=19> na pustkowie. I zrozumiałem wreszcie, że właściwa opozycja zachodzi gdzie indziej: nie pomiędzy konstruktywizmem a formalizmem, lecz pomiędzy tymi dwoma tendencjami a zagubioną czy porzuconą w jakimś momencie tradycją ugruntowaną na sacrum. Można powiedzieć, że uświadomienie sobie tej sprawy było w mojej biografii twórczej zasadniczym punktem zwrotnym. Od tej chwili mój dorobek kompozytorski znaczony jest takimi, miedzy innymi, utworami jak "Pasja według św. Łukasza", "Jutrznia", "Magnificat", "Raj utracony", "Te Deum", czy chociażby "Requiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego