Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
jest najlepsze. W niezrozumiałych i chaotycznych rozmowach uczestników programu dostrzegam zapożyczenia z "Wszystko na sprzedaż" Andrzeja Wajdy. Problemy, z którymi zmagają się każdego dnia bohaterowie Bik Bradzera to przecież kopia wielu scen z filmu "8 i 1/2" Felliniego lub "Struktury kryształu" Zanussiego. W tym wybitnym programie nie brak też zapożyczeń z literatury. Są tu elementy kafkowskiego "Zamku", mannowskiej "Czarodziejskiej Góry" tudzież egzystencjalnego "Obcego" Camusa. Również oprawa plastyczno-muzyczna to uczta dla oczu i uszu - co najmniej Warhol, Kokoschka, Schšnberg i wczesny Henryk Mikołaj Górecki.
Bik Bradzer, określany przez wielu mianem medialnego skandalu, moim zdaniem żadnym skandalem nie jest
jest najlepsze. W niezrozumiałych i chaotycznych rozmowach uczestników programu dostrzegam zapożyczenia z "Wszystko na sprzedaż" Andrzeja Wajdy. Problemy, z którymi zmagają się każdego dnia bohaterowie Bik Bradzera to przecież kopia wielu scen z filmu "8 i 1/2" Felliniego lub "Struktury kryształu" Zanussiego. W tym wybitnym programie nie brak też zapożyczeń z literatury. Są tu elementy kafkowskiego "Zamku", mannowskiej "Czarodziejskiej Góry" tudzież egzystencjalnego "Obcego" Camusa. Również oprawa plastyczno-muzyczna to uczta dla oczu i uszu - co najmniej Warhol, Kokoschka, Sch&#154;nberg i wczesny Henryk Mikołaj Górecki.<br>Bik Bradzer, określany przez wielu mianem medialnego skandalu, moim zdaniem żadnym skandalem nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego