Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
przypadku obrazu - Chrystus malarz. Przedstawia on postać Jezusa ze związanymi rękami, obok którego leży paleta i pędzel. Artysta dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.
Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace, to już podkreślałem, Odznaczają się wyjątkową jednolitością, odrębnością i niezależnością od źródeł inspiracji. Artysta kreuje swymi obrazami odrębny, zamknięty i oryginalny świat. Świat przy tym bardzo polski i bardzo swojski. Oglądając te obrazy ma się wrażenie
przypadku obrazu - &lt;hi rend="italic"&gt;Chrystus malarz&lt;/&gt;. Przedstawia on postać Jezusa ze związanymi rękami, obok którego leży &lt;page nr=11&gt;paleta i pędzel. Artysta dąży zresztą do tego świadomie aby jego obrazy były czytelne i łatwo zrozumiałe. Dlatego sięga często do polskiej ikonografii, ludowego drzeworytu, poddając je indywidualnej, osobistej trawersacji.<br> Nie wynika z tego bynajmniej aby zapożyczenia te wpływały w sposób determinujący na sposób realizacji malowanych przez Fałata obrazów. Jego prace, to już podkreślałem, Odznaczają się wyjątkową jednolitością, odrębnością i niezależnością od źródeł inspiracji. Artysta kreuje swymi obrazami odrębny, zamknięty i oryginalny świat. Świat przy tym bardzo polski i bardzo swojski. Oglądając te obrazy ma się wrażenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego