Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
stanowiskami albo że różnice są wyolbrzymione (w celu jawnej lub ukrytej polemiki). Przypomina to znany z podręczników ekonomii zabieg o nazwie "sztuczne różnicowanie produktu": dostawca używa środków reklamy, aby stworzyć u potencjalnych nabywców wrażenie, że jego produkt - niewiele różniący się w gruncie rzeczy od oferty konkurentów - różni się od innych zasadniczo i pozytywnie. W ten sposób dany dostawca chce zwiększyć swoją sprzedaż.
Przez debatę retoryczną rozumiem dyskusję zdominowaną przez wypowiedzi retoryczne. W jakim punkcie ta dominacja następuje - to kwestia empiryczna. Z obserwacji zauważam, że wystarcza stosunkowo niewielka dawka wypowiedzi retorycznych, naładowanych emocjami, aby wyprzeć lub znacząco ograniczyć dyskusję merytoryczną. Dzieje się
stanowiskami albo że różnice są wyolbrzymione (w celu jawnej lub ukrytej polemiki). Przypomina to znany z podręczników ekonomii zabieg o nazwie "sztuczne różnicowanie produktu": dostawca używa środków reklamy, aby stworzyć u potencjalnych nabywców wrażenie, że jego produkt - niewiele różniący się w gruncie rzeczy od oferty konkurentów - różni się od innych zasadniczo i pozytywnie. W ten sposób dany dostawca chce zwiększyć swoją sprzedaż.<br>Przez debatę retoryczną rozumiem dyskusję zdominowaną przez wypowiedzi retoryczne. W jakim punkcie ta dominacja następuje - to kwestia empiryczna. Z obserwacji zauważam, że wystarcza stosunkowo niewielka dawka wypowiedzi retorycznych, naładowanych emocjami, aby wyprzeć lub znacząco ograniczyć dyskusję merytoryczną. Dzieje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego