Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
trudniej dostępnej ropy. Tak więc struktura polskiego systemu transportowego, charakteryzująca się stosunkowo skromnym uczestnictwem przewoźnika drogowego, okazała się nieoczekiwanie atutem.

Dobrze rozegrać

Nie idzie tu o porównywanie się z zagranicą, liczą się argumenty wynikające z naszego, polskiego rachunku, nie tylko ekonomicznego. Przyszłość naszej energetyki, taka jaką możemy dziś ogarnąć przewidywaniem, zasadza się na węglu. Przy obecnych cenach paliw przewiezienie tony ładunku przez PKP kosztuje średnio 4 razy mniej niż samochodami, zaś w komunikacji powietrznej zużycie energii na tzw. pasażerokilometr jest 15 razy większe niż na kolei. Autobusy zanieczyszczają atmosferę 24 razy bardziej niż lokomotywy spalinowe, nie mówiąc już o elektrycznych.
Ponieważ wszelkie
trudniej dostępnej ropy. Tak więc struktura polskiego systemu transportowego, charakteryzująca się stosunkowo skromnym uczestnictwem przewoźnika drogowego, okazała się nieoczekiwanie atutem.<br><br>&lt;tit&gt;Dobrze rozegrać&lt;/&gt;<br><br> Nie idzie tu o porównywanie się z zagranicą, liczą się argumenty wynikające z naszego, polskiego rachunku, nie tylko ekonomicznego. Przyszłość naszej energetyki, taka jaką możemy dziś ogarnąć przewidywaniem, zasadza się na węglu. Przy obecnych cenach paliw przewiezienie tony ładunku przez PKP kosztuje średnio 4 razy mniej niż samochodami, zaś w komunikacji powietrznej zużycie energii na tzw. &lt;orig&gt;pasażerokilometr&lt;/&gt; jest 15 razy większe niż na kolei. Autobusy zanieczyszczają atmosferę 24 razy bardziej niż lokomotywy spalinowe, nie mówiąc już o elektrycznych.<br>Ponieważ wszelkie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego