podział działań wykonawczych (pracy) oraz określenie rozmiarów prac, badanie celowości i możliwości agregacji prac,<br> projektowanie jednostek organizacyjnych o zróżnicowanym stopniu złożoności oraz postulowanych powiązań pomiędzy nimi,<br> projektowanie schematu organizacyjnego odpowiadającego wielopoziomowej, hierarchicznej strukturze organizacyjnej,<br> alokacja w strukturze organizacyjnej: zadań, obowiązków, uprawnień, kompetencji, decyzji i odpowiedzialności,<br> projektowanie wyposażenia jednostek organizacyjnych w zasoby, określone co do jakości i ilości,<br> opracowanie harmonogramu i procedur koordynacji dostarczania zasobów do jednostek organizacyjnych,<br> projektowanie systemu informacji, potrzebnego dla sprawnego przebiegu działań wykonawczych,<br> opracowanie programu przygotowania i wykorzystania zasobów ludzkich (np. dobór kadr, szkolenie, humanizacja pracy, wydajność, kultura, system motywacji),<br> opracowanie pełnej dokumentacji organizacyjnej (np. schematy, algorytmy, procedury