Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 49
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 1997
latem, bowiem zimą znaczna część kierowców rezygnuje z jazdy. - Akcyza na paliwa jest w Polsce mniejsza niż w większości państw Unii Europejskiej - przypomina Bogusław Grabowski. - Wstępując do unii, musimy ją w najbliższych latach zwiększyć. Może więc lepiej zrobić to teraz, kiedy budżet potrzebuje pieniędzy?
- W Polsce już ugruntował się zwyczaj zatykania dziur w budżecie poprzez zwiększanie obciążeń podatkowych. Jest to najłatwiejszy sposób pozyskiwania pieniędzy; tylko w 1997 r. budżet uzyskał w ten sposób 100-110 mln USD - oponuje przeciwko takiemu rozumowaniu Andrzej Szczęśniak, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych. - Takie postępowanie nie przynosi korzyści gospodarce, gdyż rząd podnosi wartość akcyzy, ale równocześnie
latem, bowiem zimą znaczna część kierowców rezygnuje z jazdy. - Akcyza na paliwa jest w Polsce mniejsza niż w większości państw Unii Europejskiej - przypomina Bogusław Grabowski. - Wstępując do unii, musimy ją w najbliższych latach zwiększyć. Może więc lepiej zrobić to teraz, kiedy budżet potrzebuje pieniędzy?<br> - W Polsce już ugruntował się zwyczaj zatykania dziur w budżecie poprzez zwiększanie obciążeń podatkowych. Jest to najłatwiejszy sposób pozyskiwania pieniędzy; tylko w 1997 r. budżet uzyskał w ten sposób 100-110 mln USD - oponuje przeciwko takiemu rozumowaniu Andrzej Szczęśniak, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych. - Takie postępowanie nie przynosi korzyści gospodarce, gdyż rząd podnosi wartość akcyzy, ale równocześnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego