pokusi się o zmierzenie się z czymś, co ustanawia hierarchie. Ludzie dzielą się na tych, którzy weszli na górę, i na tych, którzy nawet nie spróbowali.<br>Jak wiemy, obszar polskiego teatru jest obszarem znacząco wyżynnym.<br><au>Łukasz Drewniak</></><br><br><div type="art" sex="m"><tit>portrety</><br><tit>Kobieta na skraju</><br><br><intro>Bóg i Grzegorz Jarzyna wymyślili Magdalenę Cielecką po to, żeby mężczyźnie nie było lekko. Jej sceniczne bohaterki nie przychodzą, by kochać, cierpieć i słuchać. Nawet kiedy mamią zmysły pozorną kruchością czy niedojrzałością, są pełne agresji i złości.</><br>Pam w "<name type="tit">Ocalonych</>" albo Klara w "<name type="tit">Magnetyzmie serc</>" przypominały muchy tłukące się wściekle o szybę: wiedzą, że wyjścia nie ma, a jednak raz