Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
i zaworów. Takie ustawienie elementów zapewnia proste i bezpośrednie połączenie ich z obwodami roboczymi osprzętu. Tylnym elementem nadwozia może być przeciwwaga, ukształtowana jako fragment karoserii. Zabezpiecza ona wówczas wszystkie mechanizmy nadwozia przed skutkami przypadkowego uderzenia o przeszkody mogące pojawić się wokół koparki w trakcie pracy.
Ustawienie silnika równolegle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5a) ma sens jedynie w przypadku koparek większych. Wówczas przestrzenne ograniczenia nie odgrywają większej roli i łatwo jest zapewnić właściwy dostęp do wszystkich zespołów nadwozia. Przy wzdłużnym ustawieniu silnika, łatwo jest umieścić w nadwoziu duże zbiorniki oleju i paliwa. W ostatnich latach producenci koparek zwracają szczególną uwagę
i zaworów. Takie ustawienie elementów zapewnia proste i bezpośrednie połączenie ich z obwodami roboczymi osprzętu. Tylnym elementem nadwozia może być przeciwwaga, ukształtowana jako fragment karoserii. Zabezpiecza ona wówczas wszystkie mechanizmy nadwozia przed skutkami przypadkowego uderzenia o przeszkody mogące pojawić się wokół koparki w trakcie pracy.<br>Ustawienie silnika równolegle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5a) ma sens jedynie w przypadku koparek większych. Wówczas przestrzenne ograniczenia nie odgrywają większej roli i łatwo jest zapewnić właściwy dostęp do wszystkich zespołów nadwozia. Przy wzdłużnym ustawieniu silnika, łatwo jest umieścić w nadwoziu duże zbiorniki oleju i paliwa. W ostatnich latach producenci koparek zwracają szczególną uwagę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego