Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06.15
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
że Rytm nie miał swoistego, charakterystycznego stylu. Obrazy cechowała rytmiczna budowa, a kompozycje figuralne miały układ taneczny.
Rytm powstał w oparciu o więzy przyjaźni, dlatego wystawę otwierają karykatury, portrety i obrazki z kochanej przez artystów "Małej Ziemiańskiej" na Mazowieckiej. Dalej zobaczymy obrazy członków Rytmu - Borowskiego, Zaka, Pruszkowskiego, Niesiołowskiego. Ich prace zgrupowane są również tematycznie: jest sala cyrkowa, a w niej woltyżerki Borowskiego, pierroty Zaka, przezabawna "Karuzela w Zakopanem" Malczewskiego. Oddzielnie znajdziemy drzeworyty Kowarskiego i próby architektoniczne Noakowskiego.
Wystawa nie byłaby pełna bez wspomnienia wielkiego sukcesu artystycznego Polski, czyli prezentacji pawilonu na paryskiej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w 1925 r. Zdobyliśmy wtedy łącznie
że Rytm nie miał swoistego, charakterystycznego stylu. Obrazy cechowała rytmiczna budowa, a kompozycje figuralne miały układ taneczny.<br>Rytm powstał w oparciu o więzy przyjaźni, dlatego wystawę otwierają karykatury, portrety i obrazki z kochanej przez artystów "Małej Ziemiańskiej" na Mazowieckiej. Dalej zobaczymy obrazy członków Rytmu - Borowskiego, Zaka, Pruszkowskiego, Niesiołowskiego. Ich prace zgrupowane są również tematycznie: jest sala cyrkowa, a w niej woltyżerki Borowskiego, pierroty Zaka, przezabawna "Karuzela w Zakopanem" Malczewskiego. Oddzielnie znajdziemy drzeworyty Kowarskiego i próby architektoniczne Noakowskiego.<br>Wystawa nie byłaby pełna bez wspomnienia wielkiego sukcesu artystycznego Polski, czyli prezentacji pawilonu na paryskiej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w 1925 r. Zdobyliśmy wtedy łącznie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego