Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
nieświadomie, często pod wpływem działania fantazji. Odbiorca sam może wytwarzać różne konkretyzacje tego samego dzieła, co prowadzi do tego, że mogą zachodzić znaczne różnice pomiędzy kolejnymi konkretyzacjami. Konkretyzacja dotyczy odbioru w tym znaczeniu, że dzieło "domaga się" od (odbiorcy) czytelnika: 1. Powściągliwości przy wypełnianiu miejsc niedookreślonych. 2. Zgodności z warstwą znaczeniową, na którą musi zwrócić uwagę odbiorca, również zgodności w budowaniu nowych związków pomiędzy jakościami estetycznie doniosłymi oraz zgodności z intencjami twórcy; pisze się tutaj o adekwatnej percepcji i w konsekwencji o trafnej ocenie. 3. Konkretyzacja dzieła sztuki może podlegać także czasowi w wymiarze epokowym i kulturze.
"...nie znaczy tutaj nic
nieświadomie, często pod wpływem działania fantazji. Odbiorca sam może wytwarzać różne konkretyzacje tego samego dzieła, co prowadzi do tego, że mogą zachodzić znaczne różnice pomiędzy kolejnymi konkretyzacjami. Konkretyzacja dotyczy odbioru w tym znaczeniu, że dzieło "domaga się" od (odbiorcy) czytelnika: 1. Powściągliwości przy wypełnianiu miejsc niedookreślonych. 2. Zgodności z warstwą znaczeniową, na którą musi zwrócić uwagę odbiorca, również zgodności w budowaniu nowych związków pomiędzy jakościami estetycznie doniosłymi oraz zgodności z intencjami twórcy; pisze się tutaj o adekwatnej percepcji i w konsekwencji o trafnej ocenie. 3. Konkretyzacja dzieła sztuki może podlegać także czasowi w wymiarze epokowym i kulturze.<br>"...nie znaczy tutaj nic
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego