Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
także, iż każdy określony byt jest "przecięciem się tego, czym byt
jest, z tym, czym nie jest". Oznacza to, że każdy byt musi być określony
przez swoją negację, której istnieniem jest uwarunkowany. W tym sensie
pojęcie ogólne bytu jest definiowane w odniesieniu do swojej negacji, czyli
niebytu (braku bytu). Wzajemne znaczeniowe uwarunkowanie bytu i niebytu
(braku bytu) jest ontologicznym wstępnym warunkiem, który leży u podstaw
czysto logicznej niemożliwości, aby jakiekolwiek zdanie prawdziwe mogło
zakładać tożsamość negacji i afirmacji. Afirmacja jest bowiem afirmacją
właśnie dlatego, że nie jest negacją. Wszelkie wyróżnianie staje się niemożliwe,
jeśli nie jest możliwa negacja. Warto zauważyć, że
także, iż każdy określony byt jest "przecięciem się tego, czym byt <br>jest, z tym, czym nie jest". Oznacza to, że każdy byt musi być określony <br>przez swoją negację, której istnieniem jest uwarunkowany. W tym sensie <br>pojęcie ogólne bytu jest definiowane w odniesieniu do swojej negacji, czyli <br>niebytu (braku bytu). Wzajemne znaczeniowe uwarunkowanie bytu i niebytu <br>(braku bytu) jest ontologicznym wstępnym warunkiem, który leży u podstaw <br>czysto logicznej niemożliwości, aby jakiekolwiek zdanie prawdziwe mogło <br>zakładać tożsamość negacji i afirmacji. Afirmacja jest bowiem afirmacją <br>właśnie dlatego, że nie jest negacją. Wszelkie wyróżnianie staje się niemożliwe, <br>jeśli nie jest możliwa negacja. Warto zauważyć, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego