Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Warto jednak pamiętać, że dominacja cech semantycznych kodowanej informacji nie oznacza całkowitej redukcji jej cech formalnych i przestrzennych. Tekst posiada więc określoną jakość wizualną lub akustyczną. Zanim przeczyta się tekst z reguły się go ogląda. Obraz - mimo dominacji cech formalnych kodowanej informacji - może być również wykorzystywany do tworzenia subtelnych relacji znaczeniowych. Zatem wykorzystywanie zależności w sposobie utralania informacji rozszerza strukturę wiadomości oraz wpływa korzystnie na mechanizmy pamięci.

Elementem, którego wpływ na związek między percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji
Warto jednak pamiętać, że dominacja cech semantycznych kodowanej informacji nie oznacza całkowitej redukcji jej cech formalnych i przestrzennych. Tekst posiada więc określoną jakość wizualną lub akustyczną. Zanim przeczyta się tekst z reguły się go ogląda. Obraz - mimo dominacji cech formalnych kodowanej informacji - może być również wykorzystywany do tworzenia subtelnych relacji znaczeniowych. Zatem wykorzystywanie zależności w sposobie utralania informacji rozszerza strukturę wiadomości oraz wpływa korzystnie na mechanizmy pamięci. <br>&lt;page nr=172&gt;<br>Elementem, którego wpływ na związek między percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego