Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
szef Instytutu Marki Polskiej, wysoko ocenia nową nazwę i godło Polskiego Koncernu Naftowego. Jest jednak przekonany, że ORLEN został stworzony z myślą o rynku finansowym, a jego adresatami będą inwestorzy kupujący akcje PKN. Informacja, że ORLEN ma zastąpić CPN, wprawia go w zdumienie.

- To niewiarygodne - mówi - CPN jest przecież ideałem znaku towarowego. W stu procentach rozpoznawalny, stanowi niemalże nazwę rodzajową stacji paliw. To rzadki przypadek, kiedy następuje utożsamienie marki z towarem. Żeby taki stan osiągnąć, potrzeba wielu lat i setek milionów dolarów.

Znak CPN istnieje już od 1944 r., a w obecnej, znanej i charakterystycznej postaci od 1966 r. Od 1969 r
szef Instytutu Marki Polskiej, wysoko ocenia nową nazwę i godło Polskiego Koncernu Naftowego. Jest jednak przekonany, że ORLEN został stworzony z myślą o rynku finansowym, a jego adresatami będą inwestorzy kupujący akcje PKN. Informacja, że ORLEN ma zastąpić CPN, wprawia go w zdumienie.<br><br>- To niewiarygodne - mówi - CPN jest przecież ideałem znaku towarowego. W stu procentach rozpoznawalny, stanowi niemalże nazwę rodzajową stacji paliw. To rzadki przypadek, kiedy następuje utożsamienie marki z towarem. Żeby taki stan osiągnąć, potrzeba wielu lat i setek milionów dolarów.<br><br>Znak CPN istnieje już od 1944 r., a w obecnej, znanej i charakterystycznej postaci od 1966 r. Od 1969 r
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego