Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
coraz częściej i profesor uniwersytetu i rolnik oglądają te same programy telewizyjne, słuchają tych samych dzienników radiowych oraz sięgają po te same tygodniki ilustrowane.
Stwierdzenie silnej zależności między poziomem wykształcenia a selekcjonowaniem pewnych przekazów osłabiało nieco ten optymistyczny pogląd o ujednolicaniu konsumpcji kulturalnej, ale nie wyciągano z tego faktu wniosków, zwłaszcza co do społecznych skutków niejednakowego wykorzystania przekazów masowych. Toteż stosunkowo późno, bo dopiero w latach siedemdziesiątych, badacze komunikowania zaczęli dostrzegać, że intensywny wpływ informacji do całego systemu społecznego nie musi prowadzić do ujednolicenia poziomu poinformowania jego członków, lecz może nawet zwiększyć rozpiętości. Stąd powstała hipoteza "różnic wiedzy" (knowledge gap), sformułowana
coraz częściej i profesor uniwersytetu i rolnik oglądają te same programy telewizyjne, słuchają tych samych dzienników radiowych oraz sięgają po te same tygodniki ilustrowane.<br>Stwierdzenie silnej zależności między poziomem wykształcenia a selekcjonowaniem pewnych przekazów osłabiało nieco ten optymistyczny pogląd o ujednolicaniu konsumpcji kulturalnej, ale nie wyciągano z tego faktu wniosków, zwłaszcza co do społecznych skutków niejednakowego wykorzystania przekazów masowych. Toteż stosunkowo późno, bo dopiero w latach siedemdziesiątych, badacze komunikowania zaczęli dostrzegać, że intensywny wpływ informacji do całego systemu społecznego nie musi prowadzić do ujednolicenia poziomu poinformowania jego członków, lecz może nawet zwiększyć rozpiętości. Stąd powstała hipoteza "różnic wiedzy" (knowledge gap), sformułowana
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego