realizację założeń szkoły Sutury Girlandy Kwiatów (chiń. huayan; jap. <br>kegon), której przedstawiciele uznali, że istota nauki Buddy została najpełniej <br>wyrażona właśnie w Sutrze Girlandy Kwiatów. Dumoulin podkreśla, że sutra ta <br>"stanowi klucz do wizji rzeczywistości w zen, ponieważ naucza, iż Ťjedno jest <br>wszystkim, a wszystko jest jednymť". Także Daisetsu Suzuki zwraca uwagę <br><page nr=245> <br>Sutury Girlandy Kwiatów (chiń. huayan; jap. kegon) zostały wprowadzone do Japonii przez Daoxuana (Dosen, 702-760), który był uczniem Puji, mistrza zen, słynnego ze znajomości nauk Sutry Girlandy Kwiatów. Słynna świątynia Todaiji w Nara należąca do szkoły kegon została <br><page nr=229><br>na podobieństwo między doktryną zen i szkołą Sutury Girlandy Kwiatów, <br>a