Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.
- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą organizację, której szanse na przychody i zyski tkwią w otoczeniu rynkowym. Zarządzanie przez marketing zmierza do optymalnej i wszechstronnej adaptacji organizacji ze względu na uwarunkowania rynkowe oraz wywierania, adekwatnego do celów organizacji, wpływu na rynek. Wszystkie jednostki i wszyscy pracownicy uczestniczą w kształtowaniu oferty rynkowej, a strategia marketingowa stanowi podstawę strategii organizacji. Omawiana metoda polega na włączeniu
rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.<br>- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą organizację, której szanse na przychody i zyski tkwią w otoczeniu rynkowym. Zarządzanie przez marketing zmierza do optymalnej i wszechstronnej adaptacji organizacji ze względu na uwarunkowania rynkowe oraz wywierania, adekwatnego do celów organizacji, wpływu na rynek. Wszystkie jednostki i wszyscy pracownicy uczestniczą w kształtowaniu oferty rynkowej, a strategia marketingowa stanowi podstawę strategii organizacji. Omawiana metoda polega na włączeniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego