Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
potęgę i niewzruszalność.
"Powstanie Pugaczowa było nie tylko spontanicznym zrywem uciśnionego ludu - wyraził swe przekonanie reżyser Aleksiej Saltykow - lecz mającą określony cel wojną domową o nowy porządek społeczny". Konsultant filmu prof. M. Bielawski był nieco odmiennego zdania: "wspaniale oddaje film żywiołowość chłopskiej wojny, brak rewolucyjnego programu, rewolucyjnej ideologii, które przekształciłyby żywiołową walkę w rewolucję, obliczoną na obalenie starego ustroju". Mimo tych kontrowersji i mimo zbytecznej teatralności niektórych scen, powstał film o pewnych walorach widowiskowych, a to dzięki użyciu ekspresyjnych środków "starego dobrego kina" dynamicznej akcji, mocno zarysowanych charakterów, dekoracyjnej inscenizacji, wielkich scen masowych.
Porażenie prądem
Jak żyć, by celem życia było
potęgę i niewzruszalność.<br>"Powstanie Pugaczowa było nie tylko spontanicznym zrywem uciśnionego ludu - wyraził swe przekonanie reżyser Aleksiej Saltykow - lecz mającą określony cel wojną domową o nowy porządek społeczny". Konsultant filmu prof. M. Bielawski był nieco odmiennego zdania: "wspaniale oddaje film żywiołowość chłopskiej wojny, brak rewolucyjnego programu, rewolucyjnej ideologii, które przekształciłyby żywiołową walkę w rewolucję, obliczoną na obalenie starego ustroju". Mimo tych kontrowersji i mimo zbytecznej teatralności niektórych scen, powstał film o pewnych walorach widowiskowych, a to dzięki użyciu ekspresyjnych środków "starego dobrego kina" dynamicznej akcji, mocno zarysowanych charakterów, dekoracyjnej inscenizacji, wielkich scen masowych.<br>&lt;tit&gt;Porażenie prądem&lt;/&gt;<br>Jak żyć, by celem życia było
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego