Parametry wyszukiwania

W kontekście wyrażenia
Długość cytatu
Prz
Znaleziono 80 wyników.

Korpus Języka Polskiego PWN

Autentyczne przykłady użycia w piśmie i mowie zgromadzone w Korpusie
  • ... Julia i Paweł Piterowie wystąpili o zgodę na adaptację strychu prz ul. Wiktorskiej na Mokotowie. Wkrótce wyszło na jaw, że prace...
  • ... na ogół, że najstarszą w księdze częścią jest część druga (Prz 10, 1 do 22, 16). Każdy werset w tej części...
  • ... ekspresyjne opracowanie aklamacji miserere w częściach
    Gloria oraz Agnus Dei
    prz. 43). W Gloria np. budowanie kulminacji dokonuje się
    w wersie...
  • ... h (imitowany), w tymże wersie tej mszy (s. 27-28,
    prz. 152 zaznaczony klamrą).
    3. MONUMENTALIZM I DEKORATYWNOŚĆ ­
    WPŁYW SYMFONIZMU I...
  • ... w partii organowej i harmonizowany z wpływami harmoniki
    późnoromantycznej (zob.
    prz. 113), ta problematyka szerzej w rozdziale III).
    Nowowiejski zaciera więc...
  • ... wers Et unam sanctam, catholicam et apostolicam
    Ecclesiam (s. 21,
    prz. 141) w Mszy nr 4 z unisonowo-oktawową deklamacją chóru...
  • ... dwóch tygodni od dnia podpisania niniejszej umowy.
    W przypadku nie
    prZ)'stąpienia do umowy notarialnej przez Nabywcę w umówionym terminie, Nabywca...
  • ... jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w
    Wszechmocnego i Apostolski Kościół (
    prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne
    tych części. Pozostałe...
  • ... 1943) Rączkowskiego, na 4-głosowy chór mieszany i organy (zob. prz. 17), oraz
    Msza łacińska ku czci Św. Wincentego a Paulo...
  • ... utrzymuje, przy dialogowym
    współdziałaniu partii wokalnej z orkiestrową (s. 18,
    prz. 157).
    Charakterystyczne dla stylu tej mszy jest niuansowe zróżnicowanie ekspresji...
  • ... a cappella Szeligowskiego
    łączy omówione już elementy chorału gregoriańskiego (zob.
    prz. 7,8) z finezyjną
    archaizacją harmoniki; w tym par excellence...
  • ... z materiałem
    głównego motywu (zKyrie eleison) tej części (s. 7,
    prz. 158). Podobnie w inicjalnym
    odcinku opracowania ostatniego wersu Agnus Dei...
  • ... kolekcję lub przynajmniej jej pierwszy zbiór. Także następny zbiór (od Prz 10, 1) przypisuje się Salomonowi. Władcę tego wymienia się ponownie...
  • ... ma już wstęp organowy (Grave dramatico) w Kyrie (s.
    3,
    prz. 137) w Missa pro Pace (nr 3), z patetyczną narracją...
  • ... sanctam ­ resurrectionem mortuorum (s. 41-42) w Mszy nr 2 (prz.
    140). Współcześnie, w aspekcie estetycznym, rozpoczęcie tej mikrostruktury formalnej
    patetycznym...
  • ... formie arii ­ na Bas solo i organy Wallek-Walewskiego (zob.
    prz. 110). Typ rozwiniętej harmoniki funkcyjnej kształtuje styl Missa brevis
    (1948...
  • ... z tekstem pierwszej strofy sekwencji ­ Dies irae,
    dies illa (zob.
    prz. 26). Integrując tę część i w ogóle cały cykl, powraca...
  • ... się z estetyki chorału gregoriańskiego, stanowią zarówno
    materiał fugat (zob.
    prz. 1), techniki cantus firmus, jak i odcinków homorytmicznych
    i ze...
  • ... renesansowego bicinium, np. zbioru biciniów di Lasso (Christe, s. 3, prz. 144).
    Msze Karczyńskiego w sposób najbardziej bezpośredni próbują odrodzić styl...
  • ... a-g-fis-a-e, z kontrastami dynamicznymi f-p
    (
    prz.139). Nieoczekiwanie dramatyczny charakter (Maestoso dramatico) ma opracowanie
    wersów Et...
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego