Prz
Korpus Języka Polskiego PWN
Autentyczne przykłady użycia w piśmie i mowie zgromadzone w Korpusie
- ... Julia i Paweł Piterowie wystąpili o zgodę na adaptację strychu prz ul. Wiktorskiej na Mokotowie. Wkrótce wyszło na jaw, że prace...
- ... na ogół, że najstarszą w księdze częścią jest część druga (Prz 10, 1 do 22, 16). Każdy werset w tej części...
- ... ekspresyjne opracowanie aklamacji miserere w częściach
Gloria oraz Agnus Dei prz. 43). W Gloria np. budowanie kulminacji dokonuje się
w wersie... - ... h (imitowany), w tymże wersie tej mszy (s. 27-28,
prz. 152 zaznaczony klamrą).
3. MONUMENTALIZM I DEKORATYWNOŚĆ
WPŁYW SYMFONIZMU I...
- ... w partii organowej i harmonizowany z wpływami harmoniki
późnoromantycznej (zob. prz. 113), ta problematyka szerzej w rozdziale III).
Nowowiejski zaciera więc... - ... wers Et unam sanctam, catholicam et apostolicam
Ecclesiam (s. 21, prz. 141) w Mszy nr 4 z unisonowo-oktawową deklamacją chóru... - ... dwóch tygodni od dnia podpisania niniejszej umowy.
W przypadku nie prZ)'stąpienia do umowy notarialnej przez Nabywcę w umówionym terminie, Nabywca... - ... jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w
Wszechmocnego i Apostolski Kościół (prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne
tych części. Pozostałe... - ... 1943) Rączkowskiego, na 4-głosowy chór mieszany i organy (zob. prz. 17), oraz
Msza łacińska ku czci Św. Wincentego a Paulo... - ... utrzymuje, przy dialogowym
współdziałaniu partii wokalnej z orkiestrową (s. 18, prz. 157).
Charakterystyczne dla stylu tej mszy jest niuansowe zróżnicowanie ekspresji... - ... a cappella Szeligowskiego
łączy omówione już elementy chorału gregoriańskiego (zob. prz. 7,8) z finezyjną
archaizacją harmoniki; w tym par excellence... - ... z materiałem
głównego motywu (zKyrie eleison) tej części (s. 7, prz. 158). Podobnie w inicjalnym
odcinku opracowania ostatniego wersu Agnus Dei... - ... kolekcję lub przynajmniej jej pierwszy zbiór. Także następny zbiór (od Prz 10, 1) przypisuje się Salomonowi. Władcę tego wymienia się ponownie...
- ... ma już wstęp organowy (Grave dramatico) w Kyrie (s.
3, prz. 137) w Missa pro Pace (nr 3), z patetyczną narracją... - ... sanctam resurrectionem mortuorum (s. 41-42) w Mszy nr 2 (prz.
140). Współcześnie, w aspekcie estetycznym, rozpoczęcie tej mikrostruktury formalnej
patetycznym... - ... formie arii na Bas solo i organy Wallek-Walewskiego (zob.
prz. 110). Typ rozwiniętej harmoniki funkcyjnej kształtuje styl Missa brevis
(1948... - ... z tekstem pierwszej strofy sekwencji Dies irae,
dies illa (zob. prz. 26). Integrując tę część i w ogóle cały cykl, powraca... - ... się z estetyki chorału gregoriańskiego, stanowią zarówno
materiał fugat (zob. prz. 1), techniki cantus firmus, jak i odcinków homorytmicznych
i ze... - ... renesansowego bicinium, np. zbioru biciniów di Lasso (Christe, s. 3, prz. 144).
Msze Karczyńskiego w sposób najbardziej bezpośredni próbują odrodzić styl... - ... a-g-fis-a-e, z kontrastami dynamicznymi f-p
(prz.139). Nieoczekiwanie dramatyczny charakter (Maestoso dramatico) ma opracowanie
wersów Et...