Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
dialogu religijnego są w pierwszym rzędzie wyznawcy judaizmu. Żydzi jednak wzbraniają się przed tym, aby partnerami dialogu byli tylko wyznawcy judaizmu. Domagają się, aby w dialogu chrześcijańsko-żydowskim uczestniczyli też Żydzi niewierzący. Mówiąc o tym dotykamy bardzo czułej kwestii, a mianowicie samej istoty żydowskości. Co to znaczy być Żydem? Czy żydowskość jest tym samym czy też czymś innym niż judaizm? A może jest ważniejsza od niego? Dialog może więc stanowić i dla samych Żydów okazję do spajania żydowskości w całej jej złożoności, której chrześcijanie nie zawsze rozumieją.

Ze strony chrześcijańskiej, a zwłaszcza katolickiej sprawa wydaje się prostsza. Właściwie samoprezentacja: "jestem katolikiem
dialogu religijnego są w pierwszym rzędzie wyznawcy judaizmu. Żydzi jednak wzbraniają się przed tym, aby partnerami dialogu byli tylko wyznawcy judaizmu. Domagają się, aby w dialogu chrześcijańsko-żydowskim uczestniczyli też Żydzi niewierzący. Mówiąc o tym dotykamy bardzo czułej kwestii, a mianowicie samej istoty żydowskości. Co to znaczy być Żydem? Czy żydowskość jest tym samym czy też czymś innym niż judaizm? A może jest ważniejsza od niego? Dialog może więc stanowić i dla samych Żydów okazję do spajania żydowskości w całej jej złożoności, której chrześcijanie nie zawsze rozumieją.<br><br> Ze strony chrześcijańskiej, a zwłaszcza katolickiej sprawa wydaje się prostsza. Właściwie &lt;orig&gt;samoprezentacja&lt;/&gt;: "jestem katolikiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego